fredag 1 februari 2013

60 frågör



1. Hur gammal är du? tjugofem jävla år.

2. Hur gammal känner du dig? ungefär så gammal. men ibland känner jag mig yngre, som när folk skaffar barn eller förlovar sig. jag känner mig inte alls mentalt på det planet men det är ju inte tidigt att skaffa barn vid 25 liksom.

3. Vad har du gjort i dag? varit i skolan med min grupp sen på mitt favoställe ica maxi.

4. Vilken film såg du senast? alltså gud, iron sky. blev så sur pga var pepp så ska de ha med nån tokrolig dude som ska förstöra allt.

5. Vem ringde du senast? min uppsatsvapenslagare josefis.

6. är du besatt av någonting? nej, just nu ligger jag lågt.

7. är du rädd för blod? rädd och rädd.. det beror på hur mycket och varifrån det kommer. forsande blod PÅ RIKTIGT skulle jag nog inte kunna hantera.

8. beskriv platsen du befinner dig på just nu men asså, sitter i soffan.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? näpp.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? nej jag gjorde ju inte det, då hade jag väl svarat.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? svart. letar atm efter massa leopardmönstrat, har ej tillräckligt!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? vid min karls sida, så löjligt men sant.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? busstationen i bratislava!!

16. Hur vill du tillbringa din pension? i en lägenhet i en storstad på vintern. ha tillgång till teater, restaurang osv. i ett hus vid nåt vatten på sommaren. gärna ekonomiskt trygg och med nån jag älskar. och rätt ofta vill jag dricka zumbali med typ hanna och eva.

17. Vad lyssnar du på just nu? uppdrag granskning från igår om islam och kvinnorna.

18. Har du någon gång brutit ett ben? bröt armen en gång när jag ramlade av hästen.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? mjölk, kaffe. that's all.

20. Vem är din favoritkändis? har många såna! tex gillian anderson, tim burton, martin freeman.

21. Vad är du på för humör just nu? jag vet inte. mixed emotions som man säg på engelska!

22. Vilka världsdelar har du varit i? europa, afrika, nordamerikat.

23. Snarkar du? när jag är förkyld eller full.

24. Vilka yrken har du provat på? typ bara samma. eller ok, kokerska, köksbiträde, butiks/cafébiträde (hatar denna titel pga känns så oviktig men är ju det + kämpig), barista och numera är min titel SÄLJARE. känn på den.

25. Hur går du helst klädd? just nu jeans och skjorta eller tights, minikjol och nånting leopardmönstrat.

26. Vilket stjärntecken är du född i? jag är oxe. en typisk oxe, iallafall enligt min mamma.

27. Vilket är ditt favoritgodis? älskar allt i gele typ.

28. Vad sa du senast? ses imorn, hejdå.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? teater. annars historia och english.

30. Vad har du på dig just nu? svarta tights, svart kjol, svart linne, leopardkofta. dvs snygg.

31. Vilken är din favoritaffär? mataffärer. är alltid pepp när jag ska åka och handla mat.

32. Vad har du för storlek i kläder? well, stor.

33. Vad har du i dina fickor? har inga fickor, HAH!

34. Vad köpte du senast? en macka i skolan.

35. Hur många gånger har du flyttat? ok, here we go: föddes och växte upp i åsbo. flyttade sen till finnböle. när jag tog studenten flyttade jag till london. från london och hem till finnböle igen. pallade inte landet/småstad så jag flyttade till sthlm och bodde i solna. eller ja, västra skogen. från västra skogen till finnböle igen. från finnböle till vårberg <3<3<3 från vårberg till finnböle. från finnböle till norra kungsgatan, i gävle. (kommer ihåg när jag flyttade dit och uppdaterade min fb - status och en sthlmskompis ba O_O!!!!! jag ba gävle alex, gävle..). från norra kungs till femte tvär. och här är jag nu och snart är det dags att flytta igen, kanske. 9 gånger alltså. märks ju även att det är tur att man får komma hem till mamma och pappa när det krisar?! <3

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? SÅ JÄVLA LAM FRÅGA

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? morgonmänniska så det smäller om'et.

38. Senaste filmen du såg på bio? the hobbit.

39. Har du blivit sydd någon gång? nä, peppar peppar.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? tusen gånger.

41. Vad åt du till frukost? ingenting.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? åh gud. var svår, sminkade mig som clown varje dag, tuperade håret, hade små tyllkjolar och lyssnade på tysk goth. var extremt politiskt engagerad och levde livet i olika vänsterföreningar. och hemma hos div kompisar. och på skunk. det var tider det.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? nä, jag brukar faktiskt hålla hastighetsbegränsningarna. hytter med näven åt de som kör för fort.......

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? ? kalle lagade god mat i helgen?

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? i sängen.

46. Vad var det sista du åt? ägg och kaviar, så sjukt gott.

47. Vem är världens vackraste kvinna? oj. kate winslet.

48. Är du blyg? var blyg. nu väljer jag snarare vem jag pratar med eller ej.

49. Vilken var den sista konserten du var på? etajp!

50. Vad heter du i andra namn? elisabeth.

51. Har du varit med om en bilolycka? yes, har krockat. vi körde i 50 och mamma fick ändå fejan full med glassplitter och pappa bröt ett par revben, så..

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? bevarat inom dig..? som en metallstav i nacken..? klart man har. sånt man inte ens vågar erkänna för sig själv osv.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? hatar att träna. om man gör något fysiskt som helt plötsligt blir nånting som benämns som träning hatar jag det också. på riktigt.

54. Har du några husdjur? nej.

55. Vill du gifta dig? ja, jag vill faktiskt det. verkar fint och så. kommer ju grina hela tiden dock.

56. Var växte dina föräldrar upp? mamma i sthlm och västerås och pappa i vallentuna.

57. Har du någon gång ringt polisen? ja, ett antal gånger. mvh jobbat på tcentralen.

58. Har du svenskt ursprung? japp.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? ninja, parling, på jobbet kallar de mig fridolf............................

60. Vilka är dina största svagheter? well, att jag har ett litet panikhjärta. att jag ofta dömer folk för snabbt vilket jag ofta får ångra, heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar