måndag 25 februari 2013

RIP OASEN.

åh gud. åkte till ikea imorse och skulle sedan till maxi. på e4:an, precis innan jobbet, började bilen tjuta och gå saktare. jag tänkte att jag var tvungen att få den av vägen och körde av och tänkte att jag skulle åka upp till jobbet men kom fan inte ens dit för det började ryka så sjukt mycket så stannade efter vägen. ringde pappa som kom dirre och vi insåg att bakaxeln var helt jävla kaputt.
på mitt jobb har vi även bärgare som man är lite kompis med. (snyggbärgarn tex!!!) iaf. under ett helt år har jag fått höra 'den där gamla volvon ska vi bärga bort!'.
alltså tog det emot lite när vi var tvugna att åka upp på jobbet och ba, tja kan ni komma och bärga min bil eller....... eftersom pappa var med kunde de inte vara lika dryga som de skulle ha varit annars, tur. men kommer ju få höra detta i ett år nu.
och pappa ba jaa den här bilen har gått som en klocka, jag har haft den så länge. och snyggbärgarn ba sen fick frida den, och alla skrattade.........
hur som helst borde jag aldrig skaffa varken djur eller barn för om jag känner som jag gör nu för en BIL så kommer det ju inte hålla om jag nångång ska ta livet av en katt tex.
rip oasen, you'll always be my first ,___________,


20:36
oasen är bytt mot orgen (orchen?!). den ser likadan ut förutom en rosa bakskärm och STEREO!!!! jag är så himla nöjd!!! det är min första heeelt egna bil och jag älskar den redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar