onsdag 7 november 2012

men gu, tack för denna härliga dag!
den började 04:30 då jag hoppade upp ur sängen, ut i kylan och till jöbbe. bakade och gjorde rent kaffemaskinerna och tog en cigg med vaktis.
arbetsdagen flöt på hyffsat lugnt. förutom en tant som kom in och ba 'kan du hjälpa mig att tanka?' och visst, det gör man ju minst en gång varje gång man jobbar pga folk inte förstår sig på teknik/är ignoranta/varken kan engelska eller svenska. dvs hjälper dem att få igång pumpen. men den här tanten ville att jag skulle tanka ÅT henne. jag ba................. ja, så hade hon ställt sig på 6:an som var avstängd. förklarade vänligt att hon fick svänga runt till 10:an. hon ba 'men herregud vad krångligt, vad är det här? jag orkar inte med detta. då får du köra.' jag ba.................. 'nää asså det vet jag inte om jag vågar. kör runt till 10:an bara så hjälper jag dig.' istället för att göra en simpel liten u - sväng körde kärringen runt heeela macken och ställde sig 2 meter från 10:an. när hon klev ur sa jag återigen med min lenaste serviceröst att hon nog kunde backa bara nån meter så slangen skulle nå. hon blev typ helt less och ba 'nä nu orkar inte jag mer, har du nån kille här som kan hjälpa mig eller?!?' ville skratta ihjäl mig lite men log bara gulligt och hämtade chefen som körde iväg henne. hehehehe.
efter jobbet åkte jag till skolan där vi hade en ganska trist föreläsning. känns inte alls bra att vara totalt jävla opepp på strategiskt personalarbete pga kommer väl vara tvungen att jobba med det sen. .((((
MEN bestämde dock att jag ska skriva c-uppsatsen med jossan!!!! så fett. spånade även lite på ämnen. uppsatsen känns helt plötsligt inte alls lika jobbig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar