fredag 16 november 2012

HEJ!

idag mår jag mycket bättre!
eller halsen gör mycket ondare men annars är jag på topp. anledning: ?

btw, en sak som irriterat mig sen.. juni är hur min hyresvärd skött fönsterbytet i huset. det finns 24 lägenheter i mitt hus. 16 av dessa har 2 fönster var. alla dessa fönster revs ut i juni och det sattes in nya. alltså endast. inga fönsterkarmar, fönsterbleck eller lister runt fönstren kom upp. inte heller persienner eller nånting. fick sen besked om att hantverkarna skulle på semester och komma tillbaka i augusti. man ba, tack?! det är ljust 24 timmar om dygnet och jag har inga persienner och kan heller inte spika upp nåt provisoriskt pga endast tegel runt alla fönster. iallafall kom det väl upp persienner nångång i augusti. sen dess har det inte hänt NÅNTING. jag har inte brytt mig så mycket förns det började bli kallt. när det är minusgrader ute och man har hål i väggen rätt ut är det inte så jävla härligt.
pratade senast i måndags med min hyresvärd och han sa att han skulle komma 'i slutet på den här veckan eller i början på nästa'. mhm. får väl se.
det konstigaste är att han är ju här, typ nu. har hört en liten borrning. igår hörde jag ett par hammarslag på förmiddagen. ba varför kör du inte på så får du det gjort?!
är även sur pga hade fuktskada i mitt badrum när jag flyttade in. mest i fönsterkarmen men väggarna runt fönstret är typ sönderfläkta. detta är bara whatevz.
hade även problem med en läckande badkarskran i somras. och alltså.. fan vad arg jag blir nu!! haha. det enda som byttes var EN mutter. blandaren som säkert sattes dit på 70talet byttes inte ut (sån med dusch eller badkar liksom, som rinner mest ur badkarskranen fast man väljer dusch) och duschmunstycket som är så igenkalkat att det sprutar endast åt en sida fick jag tipset att 'lägga i etticka'.
fan vilken gnällkärring jag blev nu! FÖRLÅT. men tycker det är så ironiskt att min värd sa när jag flyttade in att han 'vill ha det fräscht här'. man ba aha.. nice. sen är jag även orolig för att han ska anklaga mig för nånting när jag flyttar ut så jag blir tvungen att betala. gjorde ingen besiktning innan jag flyttade in men påpekade alla grejer som jag inte orsakat (tex som att toastolen ser ut att vara full med skit pga så jävla rostig, men den ville han inte byta ut). borde fotat allt.. AJA lätt att vara efterklok.

men hallå idag är det freeedag!!! ska fredagsmysa med emelina på macken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar