torsdag 8 mars 2012

idag hurrar jag för alla kvinnor! vi är så jävla bra, hurra!
vaknar till härliga news om att 100 kvinnor förra året anmälde att de blivit diskriminerade på arbetsplatser pga graviditet (dvs kön) och bara 11 av dem fick igenom en dom eller förlikning. och folk snackar om att vi lever i världens mest jämställda land och borde vara nöjda?!? FU.

JAJA.
nu ska jag fira min rätt till utbildning! lyllo mig.

19:36
dagen:
har följt diverse debatter på twitter och fb osv.
gått på länsmuséet och lärt mig mer om kurdiska kvinnor.
bjudit mamma på kaffe.
handlat med sofia.
nu fortsätter internationella kvinnodagen med betoning på internationell! korma till middag och sen blandinternational med nachos!

sofia räddade min helg btw med en biljett till dubstep på lördag! PEPP!
är verkligen ingen dubtjej men det är ju kul att det händer nåt, och det är rätt kul att dansa till.
btw, kolla lelle gull-skrelle(x)!!!

han ser ut som jag ville se ut när jag var 16, så gulli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar