måndag 26 maj 2014

ja, jag tänkte också snacka lite om eu - valet!
first, jag är vänsterpartist och ganska anti eu. men självklart röstar jag ändå pga 1. jag anser att det är en plikt att rösta när man lever i en demokrati. 2. jag tycker det är väldigt häftigt att jag faktiskt FÅR rösta och även om min lilla röst är en fis i rymden så har jag ändå MÖJLIGHETEN att påverka = coolt.
jag tycker det är trist att bara halva folkstyrkan gör sin röst hörd. det finns liksom ingen bortförklaring? jag hoppas verkligen att folk inte är less på allt val/rösta-tjat i höst för FAN om folk inte röstar då .( bort med moderaterna!!
självklart är det också skrämmande att extremhögern blir starkare. och att sd fick 18% i min uppväxtort (men moderaterna 10, HÖHÖHÖ) och 12% i mitt valdistrikt. vad gör vi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar