torsdag 15 maj 2014

har de senaste dagarna lyssnat på p1's dokumentärserie om folk som röstar på sverigedemokraterna när jag åkt fram och tillbaka till jobbet och fan vad illa till mods jag blir. jag blev nästan illamående när jag lyssnade på 'flykten från pisslandet'. hur de 3 personer som blev intervjuade, byggde sin bild av sverige genom flashback. hur ingen av dem egentligen umgicks med nån (en ursäktade tex sin heshet under intervjun med att han ju sällan pratade), inte läste tidningar utan umgicks/läste alla 'nyheter' på flashback. och ironin i att de 'inte ville vara med och betala' i sverige utan ville fly utomlands?! en snubbe skulle flytta till england...................................
bra skit iallafall, in på p1's hemsida och ladda ner!
kan samtidigt bli lite irriterad över hur sverige bemöter sd just nu. don't get me wrong, jag vill inte ha rasister i min regering. jag vill ju helst inte ha rasister alls såklart!
men att kasta ägg på jimmie leder nog bara till fler '4 av 5 i min familj kommer rösta på sd, vad säger ni nu då vänsterpack!??!' - kommentarer. och nä, jag vet inte hur vi ska göra. men med tanke på att sd kan bli sveriges tredje största parti i höst (PANIK!!!!!!) så kanske det inte är en liten skånsk fjant vi ska fokusera på, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar