fredag 5 juli 2013

hej helg.

kollade just sista minuten - tåg till stockholm................. det är så tomt utan den där rödhåriga karln alltså. buhuhuhu.
men jag har inte råd. ska ju även dit om två helger igen. i'll live!
denna helgen kommer jag ligga på gräsmattan i fimpan och bränna fläsket för det blir väl kanske enda gången jag kommer hinna göra det denna sommar. därför måste det bli sol. ikväll ska jag somna tidigt och imorgon kväll ska jag dricka vin och vuxenhänga med lii. jag tänkte ha fest först men ba, nä orkar ej. mvh 26.
söndag kväll ska jag grilla, ensam. sorgligheten i det? skit samma. är hästvakt och bor ute i fimpan hela helgen och tänkte passa på. 
sitter dock nu och erbjuder mig att jobba på macken på söndag. är så obekväm med att vara ledig, ledig som i riktigt ledig, utan att ha något inplanerat. och tydligen är ob:n höjd nu..

20:47
lyssnar på jonas sjöstedts tal från almedalen.
fäller en liten tår för att han är så bra och för att jag är så ledsen över hur det ser ut i vårat land och över hur mycket jag önskar och hoppas att moderaterna inte vinner nästa val.

jag kom förresten på här om dagen att det är ni som betalar min lön. alltså ni skattebetalare. då fick jag ganska mycket ångest men sen tänkte jag att jag gör ett ganska viktigt jobb ändå. det känns liksom bra att kunna se till att folk inte behöver dö ensamma, att de som jobbar ute på boendena inte behöver jobba underbemannade och att alla gamla får den vård de behöver och förtjänar. heja oss och heja välfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar