tisdag 16 juli 2013

efter nästan en vecka med baby är jag nu ensam igen.
har nyss betalat tillbaka återkrav till csn som var så jävla mycket för mycket så mitt summerfun - konto är nästan helt tomt. det smärtar men å andra sidan så var det väl lite väl girigt att ta fullt lån och jobba typ 60% hela vårterminen.. tur att jag är hyffsat ekonomisk och inte gjort av med överflödet utan sparat det istället.
känner mig så stressad över pengar. hatar den känslan. hatar att liksom aldrig kunna ta det lugnt. andra i min klass som inte ens har jobb över sommaren ba 'jag ser det som en välförtjänt ledighet!' men jag kan verkligen inte se det så. kan ju ha att göra med att om jag inte får in pengar så måste jag typ flytta hem till mamma och sälja bilen. tex. och det vill jag inte.
tex får jag ångest när jag nyss tackade nej till att jobba på macken i helgen för jag vill inte tacka nej till jobb = pengar. + alla lediga dagar jag har från mitt andra jobb i augusti ska jag jobba på macken. men SEN ska jag ta en veckas ledighet! då blir det dalaroadtrip med hanna och sen romantic weekend i vårberg. längtar, fast jag tänker att jag nog kan klämma in nåt pass på macken mitt i veckan också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar