onsdag 10 juli 2013

.

jag måste erkänna en sak.
jag har problem med hela den här sitta på kontor/vara "professionell" - grejen. jag anser att man kan sitta på kontor, vara sjukt jävla proffsig och göra världens bästa jobb utan att vara tråkig och opersonlig.
jag vet inte om det har att göra med att jag 1. inte har haft några 'seriösa' jobb innan och därför inte är van 2. endast jobbat inom service där de flesta man jobbar med är fantastiskt sköna och man får skämta om, hur och med vem man vill 3. inte känner mig riktigt vuxen och seriös och detta är mitt första jobb. 4. jag jobbar inom offentlig förvaltning..
men jag hoppas att jag får vara mig själv på mina framtida jobb.

(fick lite ångest över att det låter som att jag klagar på mitt jobb? (och påminner om vissa personer i min närhet som typ inte vill jobba..) det gör jag verkligen inte. jag är så glad att jag har jobb och tror att ibland måste man bita ihop och även att det är jag som måste växa på nåt sätt. men jag tror också att min personlighet kan vara en tillgång och att folk inte alltid ska vara så smal i sitt tänkande.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar