torsdag 10 november 2011

förstår inte varför jag aldrig läst sociologi tidigare. det är ju helt fantastiskt kul!!! eller så är jag sjukt svältfödd på duktiga föreläsare som brinner för sitt ämne? nånting inbetween skulle jag tippa på. synd att måndag är sista gången vi har superinger .((( hon är väldigt bra. (liten, gullig, feministisk vänstertant som ba 'jag tycker så himla mycket om durkheim!', nej nej inte alls nån social perception från min sida!!) men det är ett väldigt intressant ämne också.
sociologin ser hur samhället hålls ihop, det gör inte ekonomin. det håller inte att bilda sprickor (ja, vafan avgrunder!) mellan människor och göra samhället orättvist. det måste vara ett schysst samhälle för att människor ska må bra. och var är vi på väg? ärligt.
ska bli nästa karl marx vid sidan av personaljobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar