fredag 15 juli 2011

idag regnar det och då får man vara inne och pyssla med lägenhetsgrejer och städa och slå in paket och sånt.
det värsta är väl att det kommer regna i typ en hel jävla vecka, tur att jag hann bättra på brännan igår va!

kände mig för övrigt rätt pepp på skolan tidigare. fick antagningsbeskedet igår och ska läsa så roliga kurser i höst! och saknar mina klasskompisar!!

14:20
jag hatar verkligen att alltid behöva tänka på pengar. sen jag slutade jobba förra sommaren (för jag fick ju såna feta löner, tio papp per månad ojojoj) har det varit en enda stor ångestgrop.
jag vill inte klaga på studielånet för jag tycker att 1. det är ju jäkla schysst att man får låna av staten för att kunna studera 2. åtta tusen är mycket pengar.
sen är ju frågan hur drägligt liv man vill ha och huruvida man kan åka på 'semester' och köpa nya kläder och så..
men just den känslan att HELA tiden vara tvungen att tänka på vad man lägger pengar på, så jävla jobbig.
frågan är, när man får jobb sen och redig lön (ingångslön för personalvetare är typ 24000), om man kommer ha samma problem då? jag kan liksom inte tänka mig det.. linssoppa, euroshopper och gratis sms 4life!

00:40
bööööööööh. ont. i. kroppen.
ska titta på big love tills jag börjar imorgon. sova lite också.

bill alltså, lyckans ost!
men vad ska jag se när det är slut? en säsong kvar .(
ge mig tips!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar