onsdag 20 maj 2015

åh fyfan, är helt jävla flytokig just nu!!!!!!!!!!
farsan har besiktat min bil (ja jag har fortfarande kvar den och betalade 3000 för skatt och försäkring i mars för att INTE köra den..) och jag fick 2:or på, lyssna på detta: REFLEXERNA I BAK ÄR SLITNA. och avgasreningen, som jag väl inte kan bli sur på.. MEN REFLEXERNA?!??!?! ärligt talat!! OCH EN TVÅA!?!?!?
pappa fick en 2:a för oljeläckage pga besiktningssnubben fick EN DROPPE olja på sig när han kröp under bilen men visste inte var det var läckage. HUR FAN ska man då som bilägare kunna åtgärda det och hur fan ska de hitta det på ombesiktningen?!?!? JÄVLA PUCKON!!!
har de nån jävla drive mot gamla bilar eller? och varför? blir så jävla sur alltså. blir också så jävla irriterad över att ena året kan man komma undan med vafan som helst (vilket såklart inte är toppen men ändå..) och andra året påpekar de ALLT. förra året fick jag en 2:a på att min antennknopp (alltså den antennen skruvas fast i.. har ingen antenn) VAR FÖR VASS. alltså en ca 1 cm hög liten knoppgrej på taket. jag tänker att bilen i sig är en trafikfara innan nånting råkar ut för den lilla grejen, men nä. tvåa!
kan inte låta bli att tänka att det här har med privatiseringen att göra. att bilprovningen nu inte bara är ett "säkerhetsorgan" för att vi ska ha hyffsat trafiksäkra bilar på vägarna, utan också vinstdrivande företag. det är väl för jävla dumt, är det inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar