torsdag 27 november 2014

tänk att livet bara vänder ibland? i oktober var jag jävligt deppig, ledsen och LESS på typ allt. inget jobb, ska jag plugga nåt annat? orkar inte plugga igen. det blev mörkare. jag jobbade hela tiden, tidig morgon ena dagen och sen kväll nästa och ca alla helger. det bidrar ju inte direkt till ett härligt socialt liv eller att man kan 'hitta på roliga saker på fritiden'.
MEN idag har jag skrivit på anställningsavtal till ett jobb där jag får 1. månadslön 2. fasta kontorstider 3. lediga helger 4. 25 DAGARS BETALD SEMESTER. orkar inte med hur härligt det är!!!!!!!!!!!!!!!! kan återkomma till vad det är jag ska göra en annan dag men min titel är administratör.
OCH om ett par veckor flyttar jag och hanna till rådsved. längtar till rågsved!! trots att det är fantastiskt att bo i stan, nära till allt osv så känner jag att förort är mer min grej. vi ska dessutom bo i en trea vilket betyder ett eget rum med dörr, heaven! och vi får bo där ganska länge, minst ett år men troligen längre.
och snart kommer kalle hit och äter middag och imorgon ska jag och hanna ge eva sin födelsedagspresent vilket innebär burgers, bira och på spåret!!
mår bra helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar