torsdag 30 augusti 2012

idag har jag blivit ledsen över två saker:
1. i skolan diskuterade vi huruvida vi lever i en fungerande demokrati med tanke på diskriminering och kom in på tex utseende och övervikt och jag blev faktiskt väldigt förvånad över hur icke-tolleranta mina klasskompisar var. kan hända att jag reagerade hårdare och även är mer acceptant med tanke på att jag själv är överviktig men jag tycker ändå inte det är en abnormitet eller att man får ta att man blir diskriminerad om man är överviktig för 'man har valt det själv'. och tex 'men då kan man ju lagstifta att det är diskriminering om man inte anställer nån med stor näsa!'. och ja!?!!?!? varför inte. eller bara acceptera och embrace:a att vi alla är olika och att det inte spelar nån roll? tyckte det var läskigt att diskussionen blev så låg och att människor jag trodde var smarta och tolleranta, inte är det.
2. nästa säsong av jersey shore blir den sista ever .((((((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar