torsdag 23 augusti 2012

i dalarna vill jag leva och i dalarna vill jag dö.
har haft världens bästa minisemester. på riktigt. upplevt så himla mycket på två dagar och känner mig så nöjd. fast inte alls nöjd med att behöva åka hem. stämningen i bilen när vi åkte ner mot falun = :(((((
igår startade vi iallafall vid 10 från gävle och vips var vi framme vid vårat första mål; ica maxi i falun! där köpte vi lunch som vi åt vid stället eva var på konfaläger på och som jag och hanna stannade och babade på under en annan dalaroadtrip.

man ba fult.
sen fortsatte vi mot rättvik där vi inhandlade öl. efter det hade vi fått tips om boda kyrkby och åkte dit. så himla fint och trevligt, hejade på alla vi mötte osv. och så åkte vi till styggforsen, ett av mina nya favoställen. tog hur mycket bilder som helst där men det säger ändå inte så mycket. åk dit istället! och ta med mig.


här säger jag nog garanterat 'titta!'
sen åkte vi till en annan av mina favoplatser, tällberg!!!! vi åt kaka och drack kaffe. sen åkte vi till vandris! ett stort, vitt stenhus mellan rättvik och tällberg. visade sig vara ett gammalt ålderdomshem............ kom dit och hittade en liten lapp på altanen som det stod mitt namn på. öppnade och där var en karta till vårat rum. spännande. åkte sen in till rättvik och åt sjukt god burger och sen tillbaka till vandrarhemmet där vi var helt ensamma. drack öl i soffan och tittade på robinson.
sov himla gott, vaknade i hyffsad tid och begav oss mot mora och zorngården. det var lite som hallwylska fast i dalarna. efter en tur i mora c åkte vi till nusnäs. jag har länge suktat efter en helsvart dalahäst men tyckt att de varit lite dyra, så ba fyndar jag en 17cm's för 60:-!!! blev jätteglad. tänkte även köpa en liten rosa men hejdade mig. ångrar mig nu.. blev även kär i dessa:

men man kan ju inte köpa dalahästar för alla sina pengar.
(alltså är jag 8/80 bast????? men de är ju fina................)
sen åkte vi ner till siljan och glodde och sen åkte vi till lager 157 som var en jävla fail. varför åker folk ens dit? var iofs redan lite down pga skulle åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar