torsdag 21 juni 2012

ett av mina intressen är att titta vad det finns för lediga jobb i mitt län och inom mitt blivande yrke. så ba tittar jag runt på vad det finns för jobb i gävle och ser att espresso house ska öppna i valbo!!!!! instinktivt vill jag säga upp mig från mitt nuvarande jobb, hoppa av skolan och ba börja langa chai i valbo. eh är lätt min bästa arbetsgivare hittills och mina 2 år inom det företaget gav mig så otroligt mycket. framförallt vänner för livet (jaja, det här är en ad!) och en massa kunskap om kaffe. även om det ibland var förjävligt och man bara ville grina eller dö (typ leverans på vasa eller alla dessa jävla sojalatte) så övervägde allt possitivt. åh, eh.
men med tanke på att valbo köpcentrum inte är sthlms innerstad, att varken tove, kajsa, chaimanda, linnea, raz eller nån annan sköning kommer jobba där, att man jobbar ihjäl sig utan att tjäna några pengar och att man luktar kaffe 24/7 så är det nog inte värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar