söndag 21 augusti 2016

mitt i livskrisen tänkte jag bränna av denna lista! (tack hanapee)
1. Vad ville du bli när du var liten?
veterinär, ridlärare, fbi - agent eller buffy.

2. Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
jag ville jobba med film eller radio men visste liksom inte alls hur jag skulle göra för att få göra det så sket typ i.

3. Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan?
bäst: english, historia sämst: jumpa. och matte. alltså, hatar matte. har fortfarande ett sånt jävla agg mot mina lärare och typ SAMHÄLLET som tvingade mig läsa matte och typ, inte alls hjälpte mig eller brydde sig om mig. kanske för att jag satt längst bak i klassrummet med mörk musik i öronen och sket i allt.. men ändå.

4. Vad gjorde du efter gymnasiet?
flyttade till london och levde lajf.

5. Vilket var ditt allra första jobb?
det var ett sånt 2-veckorsjobb som kommunen fixade till alla som slutade 2:an och skulle början 3:an i gymnasiet. jag lagade mat på ett läget, det var skitkul.

6. Vad har du haft mer för yrken?
yrken? asså. har jobbat på pret i london, i café/bar på sthlmsmässan, som barista på espressohouse, servitris, diskare, säljare på mack, säljare på bokhandel, bemanningsassistent, administratör

7. Vad går ditt nuvarande jobb ut på?
att hitta praktikplatser till vuxna personer inom barnochfritid eller vårdochomsorg.

8. Vilka är dina starka / svaga sidor på ditt jobb?
mina starka sidor är att jag är jävligt effektiv, jag är bra på att prioritera rätt, jag är sjukt snabb och flexibel (klyscha men stämmer på denna donna). mina svaga sidor är kanske att jag inte ber om hjälp och tar på mig för mycket jobb.

9. Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb?
asså, har ingen sån wow - framgång direkt. är stolt över de små grejerna. typ att jag klarat av att jobba natt helt ensam på en mack i stockholm, att jag fixat grejer i tid och att jag gjort det när det ser omöjligt ut från början osv.

10. Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?
det finns en del.. här kommer ju livskrisen in alltså! men djurskyddsinspektör eller hästuppfödare säger jag då. :)))))

11. Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?
eh, typ ekonom, läkare, mäklare, typ alla jobb..

12. Vad gör du om fem år?
ingen jävla aning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar