onsdag 8 oktober 2014

semme!

som sagt, i'm back i höstsverige från en knapp vecka i soliga split. alltså vilket drömställe? tittar på bilderna och vill bara tillbaka.

efter en panikmellanlandning i belgrad (fick gå igenom 2 säkerhetskontroller fast vi var incheckade, blev visade till fel gate och fick våra namn uppropade i högtalarna osv) så flög vi propellerplan mot adriatiska havet. det var rätt fint va. blev helt rörd när vi åkte buss från flygplatsen för 1. har fan aldrig sett nåt liknande mvh tjejen som nästan aldrig varit i 'varma länder' 2. min mamma jobbade som reseledare på 80-talet i vad som då var jugoslavien (främst dubrovnik men reste runt) och på nåt sätt kändes det som att connecta med henne för 30 år sen.
vi kom fram iallafall, men inte våra väskor. försökte keep cool så fick kalle stå för utbrottet men asså faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vilken skit det var.

vi åt iallafall gomiddag och traskade runt i stan. 1800 år gammalt bygge får vara trubadurscen, helt ok.

tog bilder på lite exotiska grejer. som en parkering som jag inte fattar hur folk kommer ifrån och att ha både lime och granatäpple i trädgården!
och helt enorma aloe vera!

försökte ha det gött utan trosor under kläderna osv. det gick rätt bra.
tredje dagen utan packning sket denna badjävel i och hoppade i böljaden blå ändå.

fult..

dag fyra tog vi en turistig dagsutflykt med båt som visade sig bli en av mina bästa dagar typ ever. vi åkte till nån sömnig idyllstad på nån ö, badade från båten i nån blå lagun och tillsist till trogir som var ett jäkla skithål men whatevs. ÄLSKADE att vara ute på sjön! och att packningen kommit så jag kunde baaaadaaaaaaaaaaa!!!

dag fem var första dagen det var sol så vi gick till stranden för att bada! vi gick lite längre bort för att slippa barn/folk och hamnade där alla kroatiska gubbar hoppade i för att motionssimma. det var mycket stretching i speedos men vad fan gjorde det när en får bada i 20 - gradigt, klarblått, salt hav!
sen sa vi tack och godnatt till split och tog flyget hem i måndags, en dag för tidigt.

så, nu återstår bara en massa tjaffs med air serbia som förstörde ungefär halva vår semester. tackarrrrrrrrr.