tisdag 19 november 2013

nu är det slutsemestrat (till på fredag) och jag har jobbat heela kvällen.
och för första gången på snart två år och otaliga ensamma kvällar uppe på bron så fick jag ringa efter väktare (trots tjuvande bärplockare, skrikande hells angels, bensintjuvande pundare, knarkdealande polacker, en del hot, en hel del jäkligt skumma typer (tex låser in sig på toa i nån timme och när man kollar efteråt är hela toan full i blod) OCH SÅ VIDARE. i'm tough).
long story short: pundig snubbe drog runt på bron igår kväll, hittades imorse sovandes i luftskåpet (det är lite värme där så inte vattnet ska frysa osv), polisen kom senare och letade men då var han borta. jag fick syn på honom typ precis när jag blivit ensam och blev så himla rädd av nån anledning. det är jävligt utsatt där uppe på bron. man är liksom helt ensam och det är mörkt och ingen skulle höra en skrika om det hände nåt. så jag ringde väktare och de kom upp strax innan jag stängde. alltså heaven!?! tycker dock synd om snubben som antagligen är hemlös, har inga pengar, inte ens en väska liksom. väktarna hade sagt åt honom att det var misstänksamt att han hängde runt där och han skrämde folk, då hade han sagt att han skulle hålla sig undan. så när jag åkte stod han lite längre bort på parkeringen, helt ensam i blåsten. aw :( nu fick jag dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar