onsdag 4 september 2013

let's talk about tv.

med nyheten om att kommande säsong av true blood blir den sista, känner jag att det är dags med lite seriesnack. VARNING FÖR SPOILERS!!!!!!!!!!!

börjar såklart med true blood
ser ju som sagt om serien igen för x gången och det var ju så mycket bättre i början. säsong 1 tar ju typ första pris i bra tv. sen har det faktiskt gått utför. redan andra säsongen var ju så mycket sämre, och i stort sett alla element som tagit sig in i serien har bara gjort den sämre. det hade varit så jävla bra om det bara fått vara vamps i louisiana. senaste säsongen var ju däremot skitbra!!! och fast jag har sjukt svårt att säga hejdå till serier, så känns det väl ändå som rätt beslut att säga hejdå till bon temps nu. kommer grina.

dexter
3 avsnitt kvar, ever. det känns nästan skönt. är så jävla sur på den serien atm. såg typ säsong 1 - 4 när de gick. älskade, men sen tröttnade jag. tittade om för nåt år sen och det är ju bra. men alltså NU?!?!? så jävla dåligt!! som nån twittrade för en vecka sen 'i wish dexter would kill his writers'.

homeland
börjar om ett par veckor!!!!!!! kanske bästa serien atm. älskar claire danes, älskar. tycker dock att detta kan få vara sista säsongen för jag vet inte riktigt vad de ska bygga vidare på. lite nu räcker det, u know, även om jag inte riktigt kan få nog!

the walking dead
hatar alla i serien, älskar zombies. kanske positiv inställning eftersom folk dör hit och dit hela tiden. börjar igen 13 oktober, så pepp.


parks & recreation
enda komediserien jag följer slaviskt. modern family, new girl & mindy project tittar jag väl på sporadiskt men parks&rec slår allt. får ej nog av leslie knope. och snart börjar ny säsong!

DOWNTON ABBEY
ganska ofta önskar jag att det fanns hur mycket downton som helst att se men tyvärr finns det bara 3 säsonger. MEN SNART börjar fjärde!!!!!!!!!!!!

självklart tittar jag på game of thrones men nästa säsong känns så långt borta. hannibal är bra men jag får ångest av det (varför är det så jobbigt med folk som äter folk?). once upon a time har jag paus ifrån men det är ju fortfarande gulligt. ska ta mig an orange is the new black och den som draeber idag. vad borde jag mer glo på?
mvh nörden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar