måndag 16 september 2013

ett femte jobbskatteavdrag, jo jag tackar jag.
'enligt regeringens beräkningar ska det femte jobbskatteavdraget ge 13000 nya jobb.' REALLY!??!?!!?!?
men välfärden kommer tydligen fortfarande hålla god kvallitet. konstigt, då tex både kommun och landsting redan nu kämpar för att få ihop det, tex att det är för lite personal på sjukhus och äldreboenden och att alla hela tiden måste spara in på allt. jag tror faktiskt att tex sjuksyrror och vårdbiträden skiter i om de får 200 spänn mer i månaden om de slipper stressa ihjäl sig på sina jobb och nästan varje dag känna att de inte hinner ge kunder och patienter den omsorg de behöver. TEX.
fuck you alliansen, jag längtar till nästa höst. och jag hoppas att ingen av mina nära och kära blir arbetslösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar