fredag 9 augusti 2013

idag var sista dagen på mitt sommarjobb.
det har bitvis varit så jävla jobbigt och inte alls roligt men bitvis också helt fantastiskt. jag har lärt mig väldigt mycket om vården vilket jag är glad för, för innan har det mest varit nåt jag typ varit rädd för. jag är så himla imponerad av alla er som vågar, orkar och vill hjälpa de som behöver. speciellt tack till alla er som jag skickat på vård i livets slut i sommar. jag tycker att det är stort av er att orka och våga. och alla ni vikarier som jag faktiskt bondat med över sommaren!! tack för att ni är så jävla roliga och för att ni ställt upp och jobbat 12 timmar en dag och för att ni inte blivit arga när jag väckt er innan 7 på morgonen!
jag har också lärt mig en del om personalansvar, rekrytering, löner, lagar och uppsägningar vilket är skitbra för mitt framtida yrkesliv. tjoho!
sen är jag väldigt glad över mina nya kompisar; linda, oskar och sebastian. linda som gått ett år under mig i skolan och som jag alltid tyckt varit så jävla snygg och cool. hon är fortfarande både och men också världens gulligaste och hon älskar katter = alltid plus. oskar trodde jag var en stramis när vi satt där i datasalen första dagen i juni, men icke. så jävla rolig och bra. och sebastian. kommer ihåg att jag brukade glo på honom i ettan för han var så snygg, haha. liten version av ville valo. sa det nångång till lii och hon ba 'MEN HAN ÄR BÖG FRIDA!' spelar roll?!?! tack sebastian för att du hjälpt mig med typ allt, hela sommaren. och för att du alltid är så jävla glad och positiv.
också tack för att jag fått jobba med ett gäng fantastiska kvinnor som pratat ullared, hockeyträning, husvagnssemester och bara varit sig själva.
nu är det slut och det känns faktiskt tråkigt. kommer sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar