onsdag 14 augusti 2013

DALARNA 2013


första stoppet blev som vanligt strax utanför falun vid en gullig strand med fin utsikt.

fortsatte till rättvik, checkade in på vandrarhemmet och åkte sen till detta som var nån slags gammelby. inte jättekul och så regnade det. men sen blev det sol och vi åkte till mitt favoställe på jorden, styggforsen. bilderna därifrån blev jättedåliga så googla eller åk dit.

sen åt vi middag i rättvik och sen upp på ett berg. alltså dalarna <3 efter det drack vi lite bira på vandris och spelade ruzzle.

dagen efter var peppen extremt hög. vi skulle hinna med fäbod (numera kallat fäb), dalahästshopping och köra hela siljan runt. vi började med att svänga upp i skogen från moravägen och köra i typ en mil. vi möttes av lösa hästar som vi fick gosa med hur mycket vi ville. även världens skönaste getter, gulliga kalvar och coola grisar! fäb!!

sen åkte vi vidare till nusnäs. mycket tyskar, dalahästar och annat. köpte en vit, mindre häst som ska sällskapa med min svarta. gull.
efter det åkte vi nästan fel i mora men hamnade rätt och kom till gesundaberget där vi ville klappa älgar men de hade siesta så vi matade hönor och kycklingar och tänkte att hela stället var lite som the shining, fast på sommaren. vi fortsatte sen siljan runt med stopp i siljansnäs där vi åt pizza och åkte upp på ett till berg. orkar inte att det ser ut såhär nästan överallt.

sen åt vi bakelse på kondis i rättvik och finmiddag i tällberg. firat examen: check.
idag åkte vi hem, med stopp på ett till berg, lager157 (som jag efter tre fail borde inse att det inte är min grej), felkörning i sågmyra och mcdonalds i falun. det känns tråkigt och tomt men imorgon blir det stockholm. mitt hjärta längtar efter mig och jag efter honom, en hel jävla del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar