lördag 17 juni 2017

det är sommar!
mina planer för sommaren:
jag ska hänga 2 hela veckor uppe i fjällen, det blir bäst. jag och pappa åker själva en vecka efter midsommar, sen åker hela family upp vecka 30. 1 vecka ska jag och kalle glida runt i gästrikland/hälsingland, hoppas på att bada mycket. jag och hanna ska ha 30-årsfest! ska jobba också, vår hösttermin börjar så himla tidigt så det finns inte utrymme för semester i augusti :(

bästa sommarstället:
järbo! sörsjön! fimpan! <3<3<3

här badar jag helst:
jag badar helst överallt där det är lagom kallt i vattnet, ej äcklig botten, gärna barnfritt.

hur länge ska du vara ledig:
jag är ledig 3,5 veckor totalt. det är härligt men hade jag fått bestämma nu skulle jag ju ha semester från midsommar till kursstart.. nästa år kanske?

vad ser du fram emot mest?
oj. min och hannas fest och även att ordna allt innan festen. älskar att vara med hanna i järbo <3 ser också OTROLIGT mycket fram emot sörsjön. det är verkligen avkoppling, lycka, lugn och ro, bara göra det man vill.

vad vill du köpa inför sommaren?
ska erkänna att jag har shoppat som en jävla galning hela maj så nu får jag inte köpa något mer..

vad kommer du äta i sommar?
en jäkla massa färskpotatis!! och fisk, gärna rökt.

favoritsommardoft:
doften från gräs och skog efter ett riktigt ösregn.

hur kommer du göra dig illa?
kommer väl få en del fiskekrokar i fingrarna och en del sönderkliade myggbett.. *peppar*

vad oroar du dig för?
att det ska ösregna hela kvällen då jag och hanna ska ha fest på idylliskt ställe där en verkligen vill kunna vara ute.

den ultimata sommardagen:
jag är i sörsjön. vaknar vid 07, brygger kaffe, sätter mig på altanen och läser en bok. det är varmt men inte kvalmigt. lyssnar på fåglarna, kikar ut över älven ibland. klär på mig vid 08, åker till någon tjärn och fiskar tills det blir tråkigt, åker hem och äter lunch, åker till en annan tjärn och fiskar, ser en och annan spännande fågel, kanske en älg knallar förbi, åker hem och tänder grillen. sitter ute och äter och tar en öl. går in och tittar på morden i midsomer när det börjar bli för myggigt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar