måndag 16 februari 2015

jag har ju tidigare nämnt som hastigast att jag hyser ett stort tycke för po tidholm, MEN ALLTSÅ DEN KARLN!!!! ba sprider bra och intressanta åsikter och tankar omkring sig.
idag lyssnade jag på norrlandspodden (tips!tips!) avsnitt 8 och de pratade om nån sthlmare som skrivit och ba 'guuuuuuuuuuu va mysigt att folk går samman i små orter och tar hand om matbutik, dagis blablabla' ja FAN vad gulligt att centraliseringen och privatiseringen gör att alla dessa funktioner måste LÄGGA NER om de inte går med vinst och medborgarna måste offra massa tid och kraft för att ha ett fungerande samhälle. och hur jävla konstigt det är att medborgarna ska vara konsumenter hela tiden i detta samhälle med fri valfrihet. fan ta denna jävla valfrihet. om moderaterna styrt när jag gick i lågstadiet hade jag kanske behövt åka 6 mil varje dag för att gå i skolan, eller till tandläkaren. det finns inte utrymme för nån valfrihet där jag växte upp. och samhället jag växte upp i är liksom inte unikt i sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar