måndag 29 december 2014

BYE BYE 2014.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
ja! till exempel var på solsemester, bodde innanför tullarna i sthlm.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
jag hade inga nyårslöften men jag tror att jag sa att jag skulle vara gladare och det har jag varit!!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
vad jobbigt att jag måste tänka efter ordentligt här? men nä, ingen vän. men en del andra!
4. Dog någon som stod dig nära?
pappas faster ester. hon var en härlig kvinna som varje kväll tog en gul blend i soffan till dagens avsnitt av glamour. det är alltid tråkigt när folk inte finns längre men skönt för henne att få somna in.

5. Vilka länder besökte du?
kroatien, serbien, storbritanninen.

6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
mer socialt umgänge med mina kompisar.

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
har tyvärr inget datum i huvudet just nu.. .(

8. Vad var din största framgång 2014?
ATT JAG FICK ETT 8-17JOBB!!!! att jag ensam kan åka hiss 8 våningar, att jag inte har ångest alls lika mycket.

9. Största misstaget?
jag vet faktiskt inte..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag har varit en del vardagssjuk, förkylning osv. annars klarat mig bra! *pepparpeppar*

11. Bästa köpet?
ny dator. kommer in på internet på under 10 min, det är ju bra. plus två bra resor!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
hör på detta: mat. kanske för att jag bott i stan och allt är dyrare där.. men också för att jag typ inte gjort annat än jobba?

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
KALLE, HANNA, att få jobb, att få jobba på pocketshop.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
parachute, sabatons nya skiva.. hah.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
mycket gladare. eller.. i våras var jag otroligt deppig och i höstas höll jag väl på att gå in i min första riktiga depression MEN sen löste sig allt!!! i allmänhet mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
rest, alltid. även om jag hunnit med två fina resor i år.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
suttit hemma i soffan och glott?

18. Hur tillbringade du julen 2014?
jag öppnade pocketshop på centralen, drack glögg och sålde böcker med bodil. när kalle började hoppade jag på tåget till tierp där pappa hämtade mig och sen firade jag traditionell jul med min familj.

19. Blev du kär i år?
jag blir nykär i kalle minst en gång i veckan, det är så härligt.

20. Favoritprogram på TV?
oj.. walking dead tyckte jag var jättebra denna säsong, DOWNTON ABBEY, historieätarna, på spåret, true blood, game of thrones..? minns typ inga svt - program men säkert många såna också!

21. Bästa boken du läst i år?
gillade keplers stalker, kanske för att man får det man vet att man får? nyckeln! stallo!

22. Största musikaliska upptäckten?
äh, jag kör på samma gamla vanliga..

23. Något du önskade dig och fick?
mer kärlek, ett hem i sthlm, ett jobb!

24. Något du önskade dig men inte fick?
hm.. en ring på fingret kanske?! HEHEHEHEHE. nej. eh..

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
jobbade, åt sen middag med min fantastiska bästis.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
att jag fick fira min födelsedag med min kille, att jag hade haft lite mer tid att umgås med friends and family.

27. Vad fick dig att må bra?
mitt hjärta, min trygghet, min kärlek = kalle. och hanna, vilken ynnest att få komma hem till sin bästa person varje dag! att jag haft relativt stabil ekonomi.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
dåligt med det i år :/ legolas och legolas pappa kanske.

29. De bästa nya människorna du träffade?
mina kollegor på pocketshop. alla är smarta, feminister, roliga och gör jobbdagarna perfekta!

30. Vad har du för nyårslöften inför 2015?
att jag en gång i veckan ska göra nåt socialt utanför hemmet. att jag ska fokusera på min hälsa eftersom jag nu kommer kunna äta regelbundet, sova regelbundet och ha en rutin i vardagen!

2014 har varit lite av ett transportår. jag bodde kvar länge i gävle i väntan på jobb men sket i det till slut och fick jobb på en mack i sthlm och flyttade ner. det var så himla skönt och bra och TACK GÖRAN för att vi fick bo på fridhemsplan!
jag har varit så enormt lycklig över att vara så nära kalle och jag har nog aldrig varit mer kär i honom.
jag och hanna har en jättefin lägenhet i rågsved som verkligen känns som hemma. jag älskar den och jag älskar rågsved. och efter nyår börjar jag mitt nya jobb som administratör. fick frågan av en kollega om jag gillade 8-17 och jag vet inte, i får se. men det känns fantastiskt att få lite belöning för den utbildning jag faktiskt gått och för allt jävla jobbsökandeslit. samt veta vad jag får i lön varje månad OCH vara ledig varje helg!!!!
ser väldigt ljust på 2015. jag ska se till att må bra och vara glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar