torsdag 27 juni 2013

brukar läsa lokaltidningen på nätet och idag har jag reagerat på två saker:
x kommunen har tydligen nån sorts verksamhet nu i en vecka för familjer med invandrarbakgrund för att få testa på lite friluftsliv, typ. så jävla bra initiativ!! kommentarerna på artikeln är ju däremot inte positiva. 'lägg skattepengarna på nåt bättre än 'myspys' åt invandrarna!', 'här daltas det med somalierna med båtturer och fiskekort medans en annan måste jobba!' osv. jag blev fan helt mörkrädd. blir så mörkrädd. bland alla rasistkommentarer fanns en kommentar i stil med 'när invandrare inte integreras klagas det på det, när samhället gör en integreringsinsats klagar ni på det. hur ska vi ha det?' och, word.
x det pågår ju busstrejk och jag älskar det! älskar att det finns möjlighet i det här landet att säga stopp och inte behöva jobba under kassa arbetsförhållanden. FÖRSTÅR INTE hur folk kan ifrågasätta detta. tycker det är vidrigt av tex muf att ba 'vi klarar oss utan facket'. alltså jag hatar dem. jag hatar även alla som ba MEN VAFAAN DET ÄR STREJK ÅÅÅÅÅHHH SÅ DRYGT ATT BEHÖVA GÅ 10 MIN TILL JOBBET. jag trodde att det var en självklarhet att stötta människor som försöker få bättre arbetsvillkor men tydligen ej?!?!? och tydligen har aml avkriminaliserats vilket får mig att vilja grina.
orkar inte med den här jävla borgarmentaliteten längre!!!!!
tur att mitt hjärta sitter på rätt sida iallafall.

ska njuta av kalle hela helgen. och sista matchen på stadion på söndag. det kommer vara konstigt och emotional. stadion är dif, dif är stadion.

20:00
så pass upprörd innan?!
nu kollar jag bbc - wallander. gillar kenneth branagh. vet inte riktigt varför, är han med i ivanhoe? (.................?) tycker även att det är kul att tom hiddlestone är martinson. loki!

har ju för övrigt ej kommenterat nya true blood. är så besviken. alan ball är ute ur bilden och det är sorgligt hur tydligt det märks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar