söndag 11 februari 2018

hej! nu ska jag börja blogga igen.

i helgen har jag sett två bra filmer.
the ritual

första halvan av filmen var riktigt bra. bra stämning, läskigt och mörkt osv. tyckte de lyckades bra med vilsen - i - skogen - desperationen.
finns på netflix som ni ser.

the witch

ja, den här lilla pärlan har jag gått och sugit på ett par år (pga inte orkat bli så rädd). nu finns den på cmore så jag tänkte att vafan, nu kör jag. och vilken film?! så jävla snygg och välspelad. och musiken? så imponerad. regissören/manusförfattaren är född 83!!!!!!
kan känna dock att de kunnat skippa det övernaturliga? alternativt inte visat det alls? också gla att jag inte levde på 1600-talet när det här typ kunde bli verklighet för folk :(
finns på cmore! och säkert en massa ställen som en inte ska tipsa om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar