måndag 20 maj 2013

alltså stockholm, hur kunde jag en gång lämna dig?
eller ok.. när jag flyttade därifrån behövde jag verkligen det.
men efter denna helg är jag så jävla säker på att jag ska tillbaka och det känns så skönt att verkligen veta.
har även åkt tunnelbana SJÄLV och varit hemma hos eva som bor på 7:e våningen på lappis. tar in detta och berömmer mig själv, som psykologen lärt ma.
så nu höjer jag nivån i jobbsökandet och det börjar väl också bli dags att försöka hitta nånstanns att bo. pepp!!!

helgen då;
kom till stan i fredags, mötte kalle på centralen och vi gick och satt oss vid stadshuset en sväng. sen gick vi kungsan -> birger jarlsgatan -> hötorget och tog sen tuben hem till VÅRBERG. kändes så jävla osannolikt att vara där. det var liksom mitt hem i 3 år, min älskade förort.
lördagen drack vi kaffe på mellqvist sen skatetävling i observatorielunden. på kvällen var jag bjuden till lillekroth på eurovisionfest. sjuk adress mitt emot sös. det var kul. de är så smarta och roliga de där ungdomarna. (;PpPpPpPppPpppPP)
igår skulle kalle på fotboll så jag åkte till eva och alex. finally.. de har bott i sin lägenhet i 3 år men jag har alrig varit där.. men nuså!! på kvällen åt jag och kalle pizza och glodde på film.
imorse var jag inte alls lika sorgsen som jag behövt vara innan över att säga hej då pga ses om två veckor!!! älskar detta läge. och kalle har fått jobb. är så glad för det.

och lite news från landet:
galen hund i hembyn har fått smak för höns och har nu haft ihjäl 3 populationer hönor, bland annat min (eller ja, mina föräldrars) grannes. ägarn tar 0 ansvar men en annan granne har tydligen sagt att 'hunn ska va borta ur byn innan kvälln!!'. drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar