tisdag 16 juni 2015

THE PARK IS OPEN.

jag vet inte var jag ska börja med den här "recensionen". är liksom helt exalterad just nu.
men såhär (SPOILERVARNING!!!!: första delen var så himla bra. de byggde upp det bra och det är ju alltid spännande med en skitfarlig dino i en supersäker inhängnad..! även väldigt kul med new girl - nicks tisha och ba den gamla parken var mer real, jag ba word brother.
sen kom ju såklart den jävla monsterdinosaurien lös (väldigt spännande scen!!) och det var ju också spännande men när helikoptern krashade i flygödlornas bur blev det liksom lite för mycket.
men ok, först fokar jag på det som var bra: x alla hintar till de gamla filmerna, alltid härligt med nostalgi. x raptorerna! de är ju väldigt häftiga. x bebitriceratopsen även om det hela sänktes av nån jävla ponnyridningsaktivitet = sorgligt. x stämningen, att vara tillbaka i parken. OCH när nån, kommer inte ihåg vem, forskarn?, sa det där om katten och mössen och att vi inte är vana att vara musen.
och det som var dåligt: x ja men, hela theme park - grejen.. även om det säkert var john hammonds (rip ._.) dröm så kändes det så hemskt. x jag gillar ju snälla dinosaurier.. typ triceratops, pachycephalosaurus, stegosaurus och iguanodon och de var som vanligt underrepresenterade. x alla karaktärer. gillade ingen. x hela den hollywoodhetsen.. att det ska hända jättemycket hela tiden och vara ACTION osv. jag fattar att det är en sån film men tycker ändå att det är tråkigt. x och det absolut viktigaste, VAR ÄR TJEJERNA?!?? nej, tänker inte köra nåt bechdeltest för jag tycker att filmer kan vara bra trots att de inte klarar det. men herreGUUUUD. en jättedryg tjej som huvudroll, en mesig tjej i kontrollrummet och en orolig mamma, that's it. tror de inte att tjejer gillar dinosaurier? isåfall är det ju dubbelt dumt i huvet. har hollywood liksom bara skitit i att tjejer också kan? blir extra ledsen eftersom tjejerna till och med fått vara coola forskare i tidigare filmer :(

nu blev det väldigt mycket negativt här, tycker fortfarande att det var en riktigt bra filmupplevelse och den här bilden är cool...

(men vill grina lite pga nästan alla syrror dog ,,,,,_________,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar