måndag 31 december 2012

bye bye 2012.

har gjort denna listan ett par år innan men tycker den är en bra sammanfattning av året. + älskar listor!!!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
obvious things: var i wien, började jobba på bensinmack. kommer faktiskt inte ihåg så mycket annat.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
i don't do nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
JAPP!!!!! ruben elinsson anderman föddes i maj!!!!! och min kusin fick bebis också. KUEL. och linnea på jobbet. och två klasskompisar.

4. Dog någon som stod dig nära?
nej och jag tackar gudarna för detta.

5. Vilka länder besökte du?
norge, tyskland, slovakien och österrike. väldigt nöjd med detta!!

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
en lugnare och mer tillfreds själ. att jag ska kunna njuta mer och inte bara stressa.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
9 juni då jag hade min 25årsfest, 6 december när vi åkte till wien.

8. Vad var din största framgång 2012?
att faktiskt inse att ångesten bara sitter i huvet och att jag kan bestämma över mig själv, för det mesta.

9. Största misstaget?
alla gånger på fyllan då jag blivit en jävla surpuppa och tagit ut det på mina vänner. ej ok.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
har bränt mig en del på jobbet, haft lite feber och varit förkyld från oktober till nu. tjoho.

11. Bästa köpet?
min bil!! eller köp, jag fick den.. hehehehe. daddys girl..

12. Vad spenderade du mest pengar på?
resor till oslo, jobbet, skolan, fimpan. SPRIT.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
kalle. och alla vänner. blev väldigt glad för alla fina presenter jag fick i 25årspresent. de var väldigt jag fast jag knappt önskat mig nåt.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
ehm.. tycker jag lyssnar på samma musik år ut och år in.. men typ all denna house?! och skrillex!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
mycket gladare!! börjar hitta tillbaka till mig själv igen och det känns fett. dessutom har jag haft ganska kul och fått mycket kärlek.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
rest, framförallt eftersom det där med att flyga var en baggis. och tagit mer kort! har fotat så jäkla lite i år. buhu. och PLUGGAT!!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
supit kanske, med tanke på hur många lediga dagar som blivit förstörda pga bakfylla.

18. Hur tillbringade du julen 2012?
genom att jobba, sen sitta i fimpan med ångest över att julen bara suger och att jag inte kunde uppskatta mina föräldrar osv.

19. Blev du kär i år?
blir mer och mer kär i samma gamla vanliga!

20. Favoritprogram på TV?
allt för sverige, homeland, game of thrones, true blood, new girl, jakten på det perfekta livet, mitt i naturn, history of the world, made in chelsea, dexter, walking dead, på spåret, parks and rec.

21. Bästa boken du läst i år?
CIRKELN OCH ELD!!!!!!!!!!!!!!!

22. Största musikaliska upptäckten?
känns ju jättetöntigt att säga men mumford & sons.

23. Något du önskade dig och fick?
kärlek och ett mer aktivt liv.

24. Något du önskade dig men inte fick?
nja, egentligen inte. klart jag skulle vilja ha ett stall fullt med islandshästar och ett jättebra jobb och ett samboende och inga problem i livet osv. men det fick jag ju inte.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
jag var hemma hos mina föräldrar och pluggade. fick pizza till middag.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
så dum fråga, klart fan det finns. egentligen har detta år varit väldigt tråkigt, bortsett från några ljusglimtar här och där. är så jävla trött på gävle och på skolan och på många andra saker så det finns mycket som skulle kunna gjort detta år bättre. MEN eftersom jag vill ha en utbildning måste jag genomlida detta osvosvosv.

27. Vad fick dig att må bra?
att skaffa ett jobb och en häst att ta hand om. mer aktivitet i livet.

28. Vilken kändis var du mest sugen på? wha, what? haha. benedict cumberbatch, skrillan.

29. De bästa nya människorna du träffade?
alla mina fantastiska kollegor. vill typ grina lite när jag tänker på hur bra de är. har aldrig varit med om liknande.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2013?
don't do nyårslöften som sagt. men ska jobba vidare med mig själv och mina problem för att jag i slutändan ska må riktigt jävla bra.

puss och kram och gott nytt år!!!
tänk att vi överlevde 2012 också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar