fredag 30 december 2016

idag åker jag och karln till köpenhamn för att fira nyår, därför bränner jag av 2016-listan redan nu!

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
hade fullt betalt semester! firade jul med min kille. säkert fler saker, det är ju lite extra kul med saker man aldrig gjort förr.

Vilka länder besökte du?
frankrike, finland, storbritanninen, norge (gick!), kroatien, lettland och ska precis åka till danmark!

Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?
mindre stress. större lägenhet.

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
1 januari pga anledning som bara kalle vet <3

En gång du grät:
den lördan då pappa ringde och sa att farfar inte levde längre. jag var ensam hemma, lyssnade på simon & garfunkel och grät ut allt som skulle gråtas ut.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
asså fick ju en rätt bra tjänst i teorin i januari men det var inget för mig, så nu går jag "neråt" i organisationen och det känns ASBRA. karriär är inget för mig.

Och din största framgång privat?
asså, har mått väldigt bra psykiskt ändå. därför blev jag så jävla rädd på juldagen, att allt liksom skulle falla. men kom över det där och har återgått till att bara ha dödsångest :)))) ska ta tag i det 2017, ser fram emot!! har också klarat att vara sambo på 28 kvadrat utan några större problem, det är fan bra gjort av två som aldrig varit sambo innan.

Bästa läsupplevelse?
eldvittnet av kepler och färjan av mats strandberg ^_^

Bästa tv-serie?
game of thrones, SKAM, veep, westworld, stragner things

Bästa film?
oh shit.. ghostbusters! the martian. har sett väldigt mycket film i år men kommer inte ihåg en enda nu!! de kanske inte var så bra.. conjuring 2 var ju en jävla besvikelse!!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
where do the boys go med men without hats

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
jag vet inte riktigt. gladare tror jag!

Vad önskar du att du gjort mer?
hängt med mina kompisar. klappat fler djur.

Den maträtt du åt oftast 2016?
ehe burger? pullad gris? falukorv?

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
min 29:e födelsedag går till historien som den sämsta hittills. kalle var nyopererad och inte på topp, vi skulle åkt till belgrad men ställde in, jag tog tåget till mina föräldrars hus som inte ens var hemma och tröståt pizza och glass.

Högsta önskan just nu?
att hitta en sommarstuga på rätt ställe för rätt pris.

Vad fick dig att må bra?
kalle, mina kompisar, mina föräldrar <3, skogen och fjällen

Vem saknade du?
egentligen ingen.

Vad är du mest stolt över?
att jag fan klarar av grejer. gettin shit done. gott nytt år hörni, 2017 kan ju bli bästa året hittills!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar