söndag 24 april 2016

vill döpa det här inlägget till 'musiken ni skäms över att jag lyssnar på'. hehe.
jag lyssnar ju liksom inte på ny, fräsch musik och har också totalt övergett sånt som är creddigt (förutom inom synthen, men bara man säger att man lyssnar på synth är man väl ocreddig?). istället lyssnar jag ca bara på sånt jag lyssnat på sen jag var 14. tänkte att vi skulle prata lite om det. eheheheee.
ett av mina bästa band är nämligen rammstein. så himla pinigt va!!!!
varför älskar jag rammstein? för att jag gillar det monotona och hårda, det industriella, lite synth på det, den extrema ironiska maskuliniteten och ironin och humorn i allmänhet (<3), tyskan såklart, till jävla lindemann (frikort nr 1) och att det alltid är en sån jävla show!
har sett dem live två gånger och har aldrig haft så jävla KUL på spelning. jag vill ju typ vara med i rammstein, skulle vara så hård.
det finns ju extremt många guldkorn men det här är nog mina absoluta favoriter:

när kruspe kör igång på gitarren, mår bra asså.


96! så himla länge sen.
bubblare: engel, mann gegen mann, sonne.
så glad att de slutade med skatepunk och började med den här galenskapen istället.
och är så ledsen för att de bara spelar festivaler i sommar ,_______,,,,,

så, nu behöver ni inte skämmas mer idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar