tisdag 20 oktober 2015

nu ska jag berätta en sak för er!
JAG HAR HAFFAT FÖRSTAHANDSKONTRAKT!!!
kan knappt förstå det själv och tyvärr har jag 0 tips för det här är fan bara tur.
såhär gick det till:
jag var förbi mitt gamla jobb på bokaffärn och snackade med en kollega som sa att en annan kollega skulle sluta och ut och resa. jag ba hmmmm pga visste att hon bodde i en gullig lägga i högis där jag ville bo så tänkte vafan, skickar iväg ett sms pga var desperat efter boende.
hon säger att afan, den är ledig från juni här får du uppgifter till tjejen jag hyr av. tjejen hon hyrde av ba tjaba du får absolut flytta in efter min kollegas goda ord och hon ville bara ha den uthyrd och så flyttade jag in. sen bestämde sig tjejen jag då hyrde av att hon nog inte vill bo i sthlm mer och tipsade värden om mig och jag hörde av mig till honom och har väntat på besked i 2 månader nu men idag ringde han och sa att jag får bo kvar!!!!!!!!!!
helt jävla osannolikt. men ja, nu får jag bo i den här gulliga lilla hålan exakt hur länge jag vill. jag behöver inte betala ockerhyra för en svartlägga som jag hittat på blocket, jag behöver inte veta att jag ska flytta igen om 3 månader, jag behöver inte lägga mer pengar på adressändring och lastbilshyra och känna mig dum som frågar mina kompisar om de kan hjälpa mig att flytta 10 gånger om året eller känna att man inte kan bygga bo liksom. nu kan jag köpa växter och grejer jag vill sätta på väggarna och NY SÄNG, ta fram mina egna köksgrejer och ba vara HEMMA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar