fredag 11 september 2015

en sak som jag verkligen hatar är att inte veta hur saker kommer bli. alltså att inte kunna veta hur framtiden ser ut och därmed inte kan planera. det är extreeeemt jobbigt och när man, som jag, har ett väldigt kontrollbehov. nu är det liksom inte heller saker som vad ska jag och kalle egentligen göra imorgon eller vad ska jag äta för mat nästa vecka utan det är följande:
- jag vet inte var jag kommer jobba efter jul. alltså, om jag inte byter jobb, så vet jag inte var jag kommer ha min arbetsplats. det är så jävla jobbigt. jag vill ha mitt skrivbord och min hurch och mina grejer på min plats och helst på fridhemsplan. det är jobbigt att inte känna att jag har nån kontroll på detta ALLS, och heller inget att säga till om.
- jag vet inte var jag kommer bo i december. förhoppningsvis bor jag kvar i min lägga men det värsta är att jag inte vet om jag får det och min värd (som är super annars <3) som ska ge sin värd besked om hon vill säga upp läggan eller inte, vilket hon vill men ba "har så mycket i huvet så jag vill inte höra av mig till --- nu, gör det efter helgen" och jag blir ju tokig!!!! vill ha allt klart. alternativen är: det mest troliga: att jag får ta över kontraktet (ORKAR EJ DENNA INFO!!!!!!!!!!), det näst bäst troliga men inte så troligt eftersom min värd vill säga upp läggan: att jag får bo kvar i 2:a hand eller det värsta alternativet: att hon säger upp lägenheten och jag inte får bo kvar och har typ två månader på mig att hitta nånting annat och får lägga mer än halva min lön på hyra med tanke på att folk i till och med typ upplands väsby börjat ta 10 000 för sina ettor.

:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar