tisdag 4 mars 2014

men vafan snackade jag för goja igår?!
jag kanske är världens bästa lärare!!
mina elever tyckte att jag var rolig (no shit..), ville att jag skulle komma tillbaka redan imorgon och en kille som jobbat som lärare FÖR lärare i eritrea tyckte att jag skötte mig bra. haha, ba tar åt mig! det var även två stycken som jobbat som personalchefer i sina hemländer och det var ju lite kul eftersom vi kunde connecta över det. vi pratade även tex om hur jäkla långt upp kiruna ligger och hur tråkiga vi svenskar är som inte vill ha nya kompisar. fick så ont i hjärtat när en tjej berättade att hennes grannar bara stängde dörren när hon kom utanför, fast hon gärna skulle vilja lära känna dem. fick även förklara ordet särbo, haha. och semlor!
som jag sagt förut, alla skulle unna sig en dag på sfi för det är verkligen GULD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar